پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204090
اوباما مجوز فروش هواپيما را به ايران امضا کرد
تاریخ انتشار : 1394/10/26 11:52:14
نمایش : 1721
منابع غربي اعلام کردند مجوز فروش هواپيماهاي آمريکايي به ايران از سوي باراک اوباما امضا شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از گروه بين‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از يو اس تودي؛ منابع آمريکايي اعلام کردند همزمان با نزديک شدن به روز اجراي توافق هسته‌اي ، "باراک اوباما،" رئيس‌جمهور آمريکا، مجوز صادرات هواپيماي مسافربري به ايران را امضا کرد.
 
 روزنامه آمريکايي يو اس اي تودي در مطلبي نوشت: اوباما رئيس‌جمهور روز جمعه گام ديگري به سوي اجراي برجام برداشت و به "جان کري،" وزير خارجه آمريکا، مجوز داد تا اجازه صادرات هواپيماهاي مسافربري به ايران را بدهد.
مقامات کاخ سفيد روز جمعه تصريح کردند تا زمانيکه ايران به تعهدات خود طبق برجام پايبند نباشد، کاهش تحريم‌هايي صورت نخواهد گرفت و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز بايد همکاري ايران را تأييد کند و راستي‌آزمايي ضروري است.
 
"بن رودز،" معاون مشاور امنيت ملي آمريکا، در يک ضيافت ناهار به ميزباني بلومبرگ درباره فرايند پيشروي برجام گفت: آنها تقريباً گام‌هاي مهم هسته‌اي را تکميل کرده‌اند و موردي باقي نمانده که ناديده گرفته باشد. ايران به تعهدات خود در توافق هسته‌اي پايبند بود و عقب‌گرد چشمگيري در برنامه هسته‌اي اين کشور به چشم مي‌خورد.
 
در همين حال 13 سناتور جمهوري خواه با ارسال نامه‌اي براي اوباما از او خواستند تحريم‌هاي جديدي به دليل آزمايش موشکي ايران، عليه اين کشور وضع کند. آنها در اين نامه مدعي شدند: رفتار متخاصم ايران نبايد بدون مجازات باقي بماند. "جاش ارنست،" سخنگوي کاخ سفيد در پاسخ به اين نامه اظهار داشت: طبق توافق هسته‌اي آمريکا موظف به لغو تحريم‌ها است و از وضع تحريم‌هاي جديد در ديگر حوزه‌ها منع شده است.
 
وي در اين باره گفت: مذاکرات هسته‌اي و مفاد آن از ابتدا روشن و واضح بود. مذاکرات بر برنامه هسته‌اي ايران متمرکز شده که نگراني اصلي واشينگتن نيز در همين رابطه بوده است. اين موضوع براي متحد اصلي ما، اسرائيل، هم بزرگترين نگراني بود. موضوع آزمايش موشک‌هاي بالستيک از مواردي است که براي آن تحريم درنظر گرفته شده؛ اما بايد آن را از موضوع هسته‌اي جدا دانست. واشينگتن به فشارهاي خود عليه ايران براي توقف آزمايش‌هاي موشکي ادامه مي‌دهد.  
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html